سئو

هزینه سئو سایت در سال 1401

آیا نمی دانید هزینه سئو سایت چقدر می باشد؟ و یا چگونه بودجه را تدوین کنید؟ ما اینجا یک ماشین حساب خوشگل برای هزینه سئو سایت داریم که برای پاسخ به این سوالات، چه کارفرما باشید و چه سئوکار می توانید این موارد را بررسی کنید.

هزینه تبلیغات دیجیتال در سراسر دنیا به شدت در حال رشد و بالا رفتن هست. اگر شما هم میخواهید سایت خودتون را سئو کنید پس شما هم به این افزایش بودجه کمک خواهید کرد.اما برای سئو سایتتون چقدر باید هزینه کنید.؟

نگران نباشید شما تنها نیستید ، در واقع شما تنها صاحب کسب و کاری نیستید که برای هزینه سئو سایت دچار سردرگمی شده است. برای بسیاری از شرکت ها این مسیله و بازاریابی دیجیتال یک مسئله اساسی و مهم می باشد. با این وجود بسیاری از صاحبان کسب وکار هنوز جواب و نتیجه ی درستی برای این سوال خود پیدا نکرده اند.

همچنین برای سئو کار سایت ، ارائه یک استراتژی درست و برنده و زدن یک برچسب قیمت درست بر روی خدماتش به همین اندازه سخت و پیچیده و سردرگم کننده خواهد بود.

به طور خلاصه وب سایت شما باید موقعیت یابی شود تا متوجه شوید این وب سایت با سایر رقبا چگونه به رقابت خواهد پرداخت. موقعیت فعلی شما و سرعت پیشرفت دلخواه شما مهمترین متغیرها برای تعیین هزینه سئو سایت هستند.

 

انتظارات و واقعیت

تحقیقات نشان می دهد که حتی بیش از نیمی از کسب و کارهای کوچک هم در سال گذشته بر روی سئو سرمایه گذاری کرده اند.لازم است تا بدانید که سئو یکی از مواردی است که بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد و این تا حدی است که افرادی که بودجه ی بالاتری برای سئو در نظر گرفته بودند 53 درصد رضایت بیشتر از این موضوع داشتند.

آیا تعجب آور است که بسیاری از صاحبان مشاغل تمایلی به سرمایه گذاری در سئو ندارند؟ اکثر صاحبان کسب و کار نمی دانند بازاریابی جستجو ( سئو ) چگونه کار می کند. آن‌ها به اندازه‌ای مشغول اداره کسب‌وکار خود هستند که نمی‌توانند وقت خود را برای یادگیری SEO صرف کنند.

در بیشتر مشاغل، یک فرآیند گام به گام استاندارد شده برای رسیدن از نقطه A به نقطه B وجود دارد. بسیاری تصور میکنند که سئو نیز همینگونه بوده و یک استراتژی ثابت و مشخص دارد که متاسفانه احتمال زیادی دارد که این افراد اسیر افراد کم تخصص ، بی تجربه و در نتیجه هزینه های بدون سود دهی و بازگشت سرمایه شوند.

 

هزینه سئو سایت

تعداد زیادی افراد و گروه وجود دارند که به عنوان متخصص سئو ظاهر می شوند و مشتریانی را جذب میکنند و بعد از این کار این پرسش از آن ها اصلا بعید نیست ” من یک پروژه سئو برای کلمه کلیدی x دریافت کرده ام و چطور می توانم این کار را انجام دهم” و این واقعا ترسناک است که افرادی با تجریه ی کم در سئو شروع به گرفتن پروژه های برای کسب و کارهای دیگران میکنند.

دومین مورد مشابه ، استفاده از لینک سازی ها ، به ویژه شبکه های وبلاگ خصوصی ، بدون توضیح خطر برای مشتریان است. صاحبان کسب و کار با استخدام و یا عقد قرارداد با یک سئو کار ارزان قیمت ممکن است خسارت جبران ناپذیری را به کسب و کار آنلاین خود بزنند. متأسفانه، آسیب ناشی از “سئوی ارزان” می تواند بسیار عمیق تر شود. و این آسیب می تواند جریمه وب سایت شما از نظر گوگل باشد. پس لازم است که بسیار مراقب این موضوع باشید.

در نهایت این صاحبان کسب و کار هستند که مسئولیت این سئو را بر عهده دارند زیرا که ضرر وارده به کسب و کار آن ها را خودشان پرداخت خواهند کرد. از این رو همیشه برای انتخاب سئوکار وب سایت خود وسواس به خرج داده و از تیم های معتبر با رزومه کاری خوب سئو کار استخدام کنید. و بدانید که هر اتفاق ارزان تری صرفا به شما سود نخواهد رساند.

تیم مهرزاد وب با سابقه ای چندین ساله در زمینه طراحی سایت و سئو همواره همراه بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ در استان البرز و سراسر ایران بوده و شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی کاملا رایگان همین الان با متخصصین ما تماس گرفته و به طور کامل کسب و کار خود را رایگان بررسی نمایید. ما در خدمت شما خواهیم بود.

 

مدیریت منابع

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که فاکتورهای بسیار زیادی برای گوگل وجود دارد که با کمک آن ها وبسایت های مختلف را در صفحه نتایج رتبه بندی میکند. اما ما به شما خواهیم گفت که اگر بر روی سه فاکتور اصلی به صورت کاملا علمی و عملی و درست زوم کنید میتوانید تا حد خوبی کار خود را پیش برده و البته که درصورت عدم وجود زمان و تجربه ی کافی می توانید با متخصصین مهرزاد وب در ارتباط باشید و پروژه های خود را به ما بسپارید تا با خیال راحت رشد کسب و کار خود را مشاهده کنید

 

  1. معماری اطلاعات

سایت شما باید :

  • قابل خزیدن و دسترسی برای موتورهای جستجو باشد.
  • دستورالعمل های گوگل وبمستر را برای بهتر شدن وبسایت و تجربه ی کاربری اجرایی نمایید.
  • برای تجربه کاربری با کیفیت بالا بهینه شده باشید و به آمار Core Web Vitals توجه زیاد داشته باشید.
  • خروجی تمیزی در دستگاه های تلفن همراه، تبلت و دسکتاپ داشته باشید تا به کاربر تجربه ی خوبی را ارائه نمایید.

 

  1. محتوا

محتوای سایت شما باید مطابق با بهترین شیوه‌های موجود در دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجو با تأکید بر موارد زیر باشد:

  • منحصر به فرد بودن محتوا و ارائه ارزش برای خواننده و مخاطب
  • ارائه مطالبی مفید و منطبق با موضوعات جستجو شده
  • رضایت کاربر
  • با کیفیت بودن
  • ارائه خدمات و مطالب جدید و به روز شده

 

  1. بک لینک

بک لینک ها باید طبیعی باشه و به یاد داشته باشید که هرگز از PBN و لینک های خریدنی استفاده نکنید. در عوض، روی ایجاد پیوندهای واقعی تمرکز کنید که موقعیت یابی را در SERP ها تقویت می کند.

فکت :  تعداد کمتری از لینک‌های با اعتماد بالا / مقام بالا / مرتبط می‌توانند از تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین‌تر عملکرد بهتری داشته باشند.

 

تعیین هزینه سئو

قبل از تعیین بودجه برای پروژه ی سئو باید اهداف این پروژه را به صورت کامل در نظر بگیرید. اهداف شما باید شامل نتایج قابل اندازه گیری، یک بازه زمانی مشخص برای انجام پروژه و یک معیار دقیق برای موفقیت باشد. ( برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصول سئو می توانید مطلب اصول سئو را مطالعه بفرمایید )

در یک زمانی در گذشته موفقیت با رتبه بندی کلمات کلیدی تعیین میشد. در حالی که امروزه SERP   ها مهمترین معیار برای موفقیت در سئو نیستند و بیراه نیست اگر بگوییم چیزی که امروز برای سئوکارها و همچنین صاحبان کسب و کار اهمیت دارد این است که ترافیک موثری به سمت سایت سرازیر شود.

من استدلال می‌کنم که مهم‌ترین معیارها آنهایی هستند که تأثیر مستقیمی بر نتایج دارند. جستجوهای ارگانیک، نرخ تبدیل و درآمد در این دسته قرار می گیرند.

هنگام تعیین اهداف، مهم است که چند نکته را در نظر داشته باشید:

اول، آنها باید قابل دستیابی باشند. اهداف باید تمیز و مشخص تعیین شود تا از سردرگمی در آینده جلوگیری شود.

دوم، به همین اندازه مهم است تا به کمپین ها زمان بدهید تا نتایج را برای شما رقم بزنند.

سوم ، به گفته گوگل در بیشتر موارد، سئوکارها به چهار ماه تا یک سال زمان نیاز دارند تا به کسب و کار شما کمک کنند ابتدا پیشرفت‌ها را رقم زده و سپس شما بتوانید نتایج باالقوه را در سایت و کسب و کار و فروش خود مشاهده نمایید.

تعیین بودجه

اهداف شما تعیین می کند که چه تاکتیک هایی برای موفقیت لازم است که به کار بگیرید. که این به نوبه ی خود چارچوبی را برای توسعه کسب و کار شما تعیین خواهد کرد.

  • معماری اطلاعات شما چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد؟
  • استراتژی محتوای شما در مقایسه با رقبا چگونه است؟
  • چگونه نمایه بک لینک شما در برابر وب سایت های با رتبه بالا قرار می گیرد؟

پاسخ به این سوالات اولویت ها و همچنین حجم کار مورد نیاز برای رسیدن به اهداف شما را تعیین می کند. در بسیاری از موارد، کار واقعی انجام شده یکسان خواهد بود و این تفاوت در حجم کار می باشد.

اگر در دو پروژه مشابه دو برابر محتوا و دو برابر لینک اضافه کنید و در نتیجه بودجه دوبرابر نیاز داشته باشید ، احتمال رسیدن به رتبه های بالا در زمان کوتاه برای شما بسیار بیشتر خواهد بود.

در حقیقت اینطور گفته میشود که بودجه ای مناسب است که بتوانید برای حدود شش الی دوازده ما نتیجه لازم را در نتایج جستجو دریافت کنید. برای ارزیابی میزان موفقیت یک کمپین سئو قطعا به زمان نیاز می باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که هر چه بودجه کمتر باشد، سفر طولانی تر خواهد بود.

چقدر می توانید برای سئو هزینه کنید؟

اگر نمی توانید یک سئو کار حرفه ای را برای کسب و کار آنلاین خود در نظر بگیرید میتوانید این کار را برای شروع با توسعه محتوای وب سایت خود و قرار دادن محتوای مفید برای کاربر و مخاطب خود شروع کنید. در غیر این صورت باید خود متخصص شوید و این کار را انجام دهید.

 

جمع بندی:

بر خلاف کمپین های PPC ، سئو نتایج سریعی را به همراه نخواهد داشت. یک کمپین جامع سئو شامل ترکیبی از سئو فنی، بازاریابی محتوا و لینک سازی است.

حتی زمانی که به کمال اجرا می‌شود، زمان می‌برد تا گوگل این تلاش‌ها را بشناسد و پاداش دهد. با این اوصاف، ترافیک به دست آمده از این تلاش ها اغلب ثابت ترین و بهترین تبدیل را در بین همه روش ها دارد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *