دسته‌بندی نشده

اصول سئو در مقاله نویسی

فقط ایجاد یک وب سایت کافی نیست. تبلیغ و بیشتر دیده شدن آن در موتورهای جستجو بسیار مهمتر است و  طبق اصول سئو این موارد کاملاً به محتوای با کیفیت بستگی دارد. محتوای موثر هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو را به طور یکسان جذب می کند.

 

اصول سئو چیست و چگونه محتوای سئو شده بنویسیم؟

بهینه سازی متن اولین قدم در ارتقاء وب سایت است. می توان آن را همراه با نوشتن مقاله یا بلافاصله پس از آن انجام داد. پیشنهاد می کنیم از گزینه اول استفاده کنید. ابتدا یک برنامه دقیق از اقدامات خود تهیه کنید و سپس دست به کار شوید. 

داشتن یک طرح و استراتژی درست به شما این امکان را می دهد که از کلمات کلیدی بدون سود استفاده نکنید. علاوه بر این محتوا برای کاربر قابل فهم خواهد شد. اگر متن نوشته شده را به درستی بهینه کنید، موقعیت در نتایج جستجو بسیار بالا خواهد بود.

 

نکات سئو

در این مقاله، ما 10 اصل برتر را ارائه خواهیم کرد که به شما کمک می کند محتوای سئو پسند ایجاد کنید و سایت خود را واقعاً موفق کنید :

 

        1. محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید

اگر محتوای جدید در میان سایر محتوای مشابه برجسته نباشد، هیچ فایده ای برای ایجاد محتوای جدید وجود ندارد. حتی اگر ایده‌ای را از منبع دیگری قرض بگیرید، باز هم باید دیدگاه منحصر به ‌فرد خود را ارائه دهید که به یک موضوع خاص ارزشی را اضافه کند. 

در اینترنت، خدمات مختلفی برای بررسی سرقت ادبی وجود دارد. آنها می توانند به شما کمک کنند محتوای منبع خود را برای منحصر به فرد بودن آزمایش کنید. و بررسی کنید چه میزان از این متن کپی می باشد. محتوای تکراری، به طور کلی، توسط موتورهای جستجو رتبه بندی نمی شود. در واقع افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو بی فایده خواهد بود

 

 

        2. بهینه سازی عناوین و تیتر ها

عنوان مطالب اولین چیزی است که کاربران هنگام یک جستجو با آن مواجه می شوند. به همین دلیل نقش آن فوق العاده مهم است. هنگام انتخاب عنوان، نکته اصلی این است که وقت خود را صرف کنید، با دقت فکر کنید و گزینه ها را تخمین بزنید. فهرستی از گزینه های مناسب تهیه کنید و واضح ترین و دقیق ترین را انتخاب کنید.

بنابر اصول سئو بهتر است هنگام ایجاد عنوان برای مقالات وب سایت خود از کلمه کلیدی هدف خود برای این صفحه استفاده کنید. اما نه به هر قیمتی. برای ایجاد یک نتیجه واضح و جذاب، باید از اضافه کاری خودداری کنید و از کلمات و عبارات فروش استفاده کنید. ( هیچوقت در استفاده از یک کلمه ی خاص زیاده روی نکنید )

 

        3. به ساختار محتوا توجه داشته باشید

نه تنها از نظر معنایی و جذابیت محتوا ، بلکه ساختار محتوا نیز در رتبه بندی صفحه تاثیر چشمگیری دارد. این ساختار به طور قابل توجهی به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصمیم بگیرند کدام نتایج را ابتدا نمایش دهند. 

بنابراین، ساختار واضح محتوای سئو با سرفصل‌ها و پاراگراف‌هایی که خواندن آن را آسان‌تر می‌کند، هم از دیدگاه کاربر و هم از نظر موتور جستجو ترجیح داده می‌شود. ساختار درست و سرفصل های مناسب در مطالب ، به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را به سرعت مشاهده کنند. به همین دلیل است که استفاده از یک کلمه کلیدی مرتبط بسیار مفید خواهد بود.

توجه داشته باشید به هر صورتی که از تگ های هدینگ استفاده کنید موتور جستجو محتوا و ساختار محتوایی شما را بررسی خواهد کرد و طبق آن برای شما امتیاز در نظر خواهد گرفت. پس خیلی بهتر است که تمام اصول نگارشی و ساختاری محتوای خود را بررسی و به درستی بازبینی نمایید.

 

 

        4. از کلمات کلیدی استفاده کنید

در حال حاضر استفاده از کلمات کلیدی در متن و مقاله نسبت به گذشته تاثیر کمتری بر رتبه بندی موتور جستجو دارند اما هنوز هم جزو اصول اصلی سئو بوده و از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در رتبه بندی ها هستند و سیگنال هایی را به سمت موتور جستجو ارسال میکنند که محتوای شما از چه چیزی صحبت میکند.

کلمات کلیدی می توانند بخشی از محتوای شما باشند، به شرطی که در این زمینه به صورت منطقی و در حد اعتدال و بدون زیاده روی استفاده شوند. نباید تنها به دلیل اضافه کردن کلمه کلیدی در متن، محتوای خود را بی کیفیت کنیم. زیرا زیاده روی در استفاده از کلمه کلیدی می تواند نتایج نامطلوبی را برای ما داشته باشد. و شاهد نتایج عکس باشیم.

 

        5. نکته اصلی – خوانایی

خوانایی متن ارتباط مستقیمی با سادگی بیان ، عدم وجود اشتباهات دستوری یا نحوی و ساختار جمله دارد. تست های خوانایی آنلاین به شما امکان می دهد ضریب خوانایی مطالب را برای سن خاصی از مخاطب تعیین کنید و این شاخص به موارد زیر بستگی دارد:

  • طول جمله
  • طول کلمه
  • طول پاراگراف

هنگام ارزیابی یک متن از نظر خوانایی همیشه به این نکته توجه داشته باشید که محتوای شما برای کاربران و افراد ایجاد شده است نه برای موتور های جستجو و فقط یک محتوای با کیفیت است که می تواند تعامل خوبی را با مخاطب ایجاد کند و باعث بهبود رتبه سئو سایت و مطالب شما شود.

 

        6. از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید

لینک های داخلی می توانند به شما کمک کنند تا با ایجاد یک مسیر منطقی از یک پست به پست دیگر، قدرت سایت خود را در صفحات مورد نظر خود متمرکز کنید. موتور های جستجو با پیگیری لینک هایی که از صفحات مختلف سایت به یکدیگر داده اید برای شما ارزش بالایی در نظر خواهند گرفت.

پیوندهای خارجی در محتوای شما هم برای اضافه کردن توضیحات و یا معرفی منابع دیگر که مرتبط با موضوع مقاله شما هستند استفاده می شوند. پیوند دادن به منابع معتبر مفید است، زیرا این پیوندها اعتبار بیشتری را به سمت سایت ما روانه می کنند.

با این حال، مراقب باشید: استفاده بیش از حد از پیوندها، چه داخلی و چه خارجی، می تواند دقیقاً به نتایج معکوس منجر شود. اطمینان حاصل کنید که هر یک از پیوندهای موجود در محتوای شما مرتبط و دارای هدف هستند.

 

 

        7 بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصویر فرصتی اضافی برای نمایش محتوا در نتایج جستجو فراهم می کند اما این بار در جستجوی تصاویر. با توجه به اهمیت بالای تصاویر در جذب کاربر قطعا نمیتوان تصاویر را از محتوای سئو شده حذف کرد. خوشبختانه زمان زیادی برای بهینه سازی تصاویر صرف نمی شود. تنها چیزی که نیاز دارید استفاده از چند نکته ساده است:

  • فایل تصویر را با پسوند مناسب ذخیره کنید.
  • به حجم فایل ها توجه کنید، روی سرعت بارگذاری صفحه تاثیر می گذارد.
  • فراموش نکنید که متن جایگزین تگ alt ، توضیح کوتاهی از تصویر خود اضافه کنید.
  • روی تصاویر باکیفیت تمرکز کنید و از طرح های کلی اجتناب کنید.

 

        8. تمرکز اصلی بر روی کاربر است

شما نمی توانید بدون شناخت مخاطبان خود شروع به تولید محتوا یا جستجوی کلمات کلیدی کنید. مخاطب هدف شما از شما چه انتظاری دارد؟ چگونه می توانید تجربه کاربری را بهبود ببخشید؟ 

با مطالعه ویژگی های سایت، محتوا و تعیین مخاطب هدف می توان به تمامی سوالات فوق پاسخ داد. گوگل به منابعی که بر تعامل با کاربر تمرکز دارند پاداش می دهد. بنابراین، اهمیت این مولفه را برای ایجاد محتوای سئوی دوستانه دست کم نگیرید.

 

        9. تصحیح کنید

حتی اگر مهارت نوشتاری و یا تایپ خیلی خوبی هم داشته باشید ممکن است در هنگام نوشتن دچار اشتباه شوید. مطمئن شوید که مقالات یا پست های خود را قبل از انتشار با دقت تصحیح کرده اید. برای از بین بردن تمام خطاها، ایده خوبی است که دو بار تصحیح کنید.

 

از کجا محتوای منحصر به فرد دریافت کنیم؟

نوشتن متن مناسب و مرتبط کار آسانی نیست. رعایت تعداد مورد نیاز کلمات کلیدی در یک مقاله بدون از دست دادن منطق و معنای آن بسیار دشوار است.  خوشبختانه تیم مهرزاد وب با بهره گیری از محتوا نویس های حرفه ای ، مقاله ها و محتوای کاملا سئو شده را در حوزه های مختلف برای شما عزیزان آماده می کند تا شما وقت خود را درگیر محتوا نویسی طولانی نکنید. نویسندگان حرفه ای ما با داشتن تجربه عملی در نوشتن این نوع آثار، می توانند مخاطبان شما را به خود جلب کنند.

 

استفاده از متن های سئو بسته به قالب قرارگیری

  • برای صفحه اصلی : در اینجا نباید متن های حجیم بنویسید. نشان دادن ماهیت مهم است. مزایای اصلی شرکت، محصولات جدید، پیشنهادات سودمند. محتوا بهتر است به بلوک ها تقسیم شود، بنابراین کاربر می تواند به سرعت صفحه را با چشمان خود اسکن کند و آنچه را که نیاز دارد پیدا کند.
  • برای یک وبلاگ : کیفیت محتوا در اینجا بسیار مهم است. این مقاله باید بزرگ و تخصصی باشد که موضوع را کاملاً افشا کند و دارای معنایی غنی باشد.
  • برای یک فروشگاه آنلاین : آنها از متون کوچک با 1-2 کلید استفاده می کنند. می توانید پیوندهایی به مقالات وبلاگ اضافه کنید تا خواننده بتواند ویژگی های محصول یا خدمات را با جزئیات بخواند.

 

قوانین اصلی مقالات سئو در سال 2022

در اینجا ویژگی های مختصری از مواد بهینه سازی شده خوب برای سئو نویس آورده شده است:

  1. مقاله باید برای خواننده جالب باشد: ارائه دانش جدید، کمک به انتخاب یک محصول یا معرفی شرکت.
  2. البته که برای تعداد کلمات کلیدی استفاده شده در متن قانون خاصی وجود ندارد و همه چی بستگی به میزان رضایت کاربر دارد اما برای هر 500-700 کاراکتر 1-2 تکرار کلمه کلیدی به شکل طبیعی مناسب به نظر می رسد.
  3. متون اطلاعاتی حجیم حاوی کلمات کافی برای توصیف موضوع باشند.
  4. مطالب را به پاراگراف هایی تقسیم کنید که شامل جملات کوتاه و بلند، فهرست و محتوای بصری باشد.
  5. با استفاده از تگ های هدینگ محتوا را به بخش های مهم و درست تقسیم بندی کنید
  6. عنوان H1 باعث جلب توجه کاربر می شود و ماهیت مقاله را منعکس می کند.

 

جمع بندی

امروزه محتوای سئو شده مجموعه ای وسیع از کلمات کلیدی پشت سر هم و بی معنا نیست و اصول سئو فقط به همین مورد ختم نمی شود. به لطف این واقعیت که موتورهای جستجو کیفیت بد را جریمه می کنند، کپی رایتینگ به سطح جدیدی رسیده است. به تدریج، اینترنت از متن های ناخواسته پاک می شود. کسب‌وکارها به سمت رویارویی با مشتری برمی‌گردند و رویکردی انسانی به محتوا در پیش می‌گیرند. که در نتیجه آن هم صاحبان سایت و هم بازدیدکنندگان از این موضوع سود می برند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *