دیجیتال مارکتینگ

75 کلمه اختصاری در بازاریابی دیجیتال

75 کلمه ی اختصاری در بازاریابی و کسب و کار که هرکسی باید بداند

 

آیا تا به حال کلمه اختصاری را شنیده اید که معنی آن را ندانید؟ و از طرفی ممکن است هر کدام از این عبارات اختصاری معناهای متفاوتی را در برداشته باشد که همین موضوع سبب ضعیف نمایان شدن شما در مکالمه هایتان می شود.

به همین دلیل ما 34 مورد از رایج ترین کلمات اختصاری بازاریابی و 41 مورد از رایج ترین کلمات اختصاری تجاری را انتخاب کردیم – و آنها را در یک واژه نامه قرار داده ایم. که می توانید آنها را حفظ کرده ، مطالعه کنید یا علامت گزاری کرده و برای بعد ذخیره کنید.

هرچه بیشتر بدانید ، احتمال اینکه بتوانید مکالمات اطراف خود را بهتر مدیریت کنید و حضور مفیدتری در بحث ها داشته باشید.

 

34 کلمات اختصاری و اختصارات رایج بازاریابی

 

  1. AIDA ( Attention/Awareness, Interest, Desire, Action )

معنا : توجه/آگاهی ، علاقه ، میل ، عمل

چهار مرحله از فرآیند خرید که اکنون تا حدی منسوخ شده است ، که در آن مشتریان از مشاهده به خرید حرکت می کنند.

 

 

  1. BANT: Budget, Authority, Need, Timeline

معنا : بودجه ، اختیار ، نیاز ، جدول زمانی

چهار معیاری که فروشندگان برای واجد شرایط بودن مشتریان احتمالی استفاده می کنند. ابزاری مشهور برای نمایندگان فروش که به آنها کمک می کند بفهمند آیا خریدار این شرایط را برخوردار هستند یا خیر.

  • بودجه : تعیین می کند که آیا مشتری شما بودجه کافی برای آنچه شما می فروشید ، دارد یا خیر.
  • اختیار : تعیین می کند که آیا مشتری احتمالی شما اختیار تصمیم گیری در مورد خرید را دارد یا خیر.
  • نیاز : تعیین می کند که آیا نیاز تجاری به آنچه می فروشید وجود دارد یا خیر.
  • جدول زمانی : محدوده زمانی اجرا را تعیین می کند.

فرمول BANT در اصل چندین دهه پیش توسط IBM توسعه داده شد.

  1. BR: Bounce Rate

نرخ پرش وب سایت: درصد افرادی که در صفحه ای در وب سایت شما فرود می آیند و سپس بدون کلیک بر روی هیچ چیز دیگری یا حرکت به صفحات دیگر سایت شما ، آن را ترک می کنند. نرخ بازگشت بالا به طور کلی منجر به نرخ تبدیل ضعیف می شود زیرا هیچ کس به اندازه کافی در سایت شما نمی ماند تا مطالب شما را بخواند.

نرخ پرش ایمیل: نرخی است که در آن یک ایمیل به صندوق ورودی گیرنده تحویل داده نمی شود. نرخ پرش بالا به طور کلی به این معنی است که لیست های شما قدیمی هستند یا خریداری شده اند ، یا شامل بسیاری از آدرس های ایمیل نامعتبر هستند.

 

  1. CMO: Chief Marketing Officer

معنا : مدیر ارشد بازاریابی

پر طرفدارترین شغل در نمودار سازمانی بازاریابی. مجموعه مهارت های CMO ریشه در اصول بازاریابی دارد اما در توسعه پرسنل ، تجزیه و تحلیل کمی و تفکر استراتژیک توسعه داده میشود.

 

  1. CMS: Content Management System

سیستم مدیریت محتوا

یک سیستم آنلاین ، برای سهولت در ایجاد ، ویرایش و مدیریت وب سایت برای کاربران غیر فنی. این سیستم به کاربران در ایجاد سریع تر و آسان تر وب سایت کمک میکند و باعث می شود خودتان بتوانید وب سایت خود را مدیریت نمایید.

 

  1. COS: Content Optimization System

سیستم بهینه سازی محتوا

از CMS (سیستم مدیریت محتوا) استفاده کنید و آن را بهینه سازی کنید تا شخصی ترین تجربه وب را به مشتریان ارائه دهد.

 

  1. CPA: Cost-per-Action

هزینه به ازای هر اقدام

یک مدل تبلیغات اینترنتی که در آن تبلیغ کننده برای هر اقدام مشخصی که بازدید کننده انجام می دهد ، مانند کلیک ، ارسال فرم یا فروش ، هزینه می پردازد.

 

  1. CPC: Cost-per-Click

هزینه برای هر کلیک

هنگام اجرای یک کمپین تبلیغاتی کلیکی ، مقدار پولی که برای دریافت تبلیغات دیجیتالی هزینه شده است و به ازای هر کلیک این میزان از حساب شما کسر خواهد شد.

 

  1. CPL: Cost-per- Lead

هزینه به ازای سبقت

مبلغی که برای سازمان بازاریابی شما برای سبقت گرفتن از رقبا نیاز دارد. این امر به شدت جذب مشتری (CAC) را تحت تأثیر قرار می دهد و یک معیار اصلی است که بازاریابان باید به آن توجه زیادی داشته باشند.

 

  1. CR: Conversion Rate

نرخ تبدیل

درصد افرادی که یک اقدام مانندپر کردن فرم را در یک صفحه ی وب انجام داده اند. به طور کلی ، صفحات با نرخ تبدیل بالا عملکرد خوبی دارند ، در حالی که صفحات با نرخ تبدیل پایین عملکرد ضعیفی دارند (هرچند استثنائاتی در این قاعده وجود دارد).

 

  1. CRM: Customer Relationship Management

مدیریت ارتباط با مشتری

مجموعه ای از برنامه های نرم افزاری که به شرکت ها اجازه می دهد ، همه کارهایی را که با مشتریان فعلی و بالقوه خود انجام می دهند پیگیری کنند.

در ساده ترین سطح ، نرم افزار CRM به شما امکان می دهد تمام اطلاعات مربتط با تماس این مشتریان را پیگیری کنید. اما سیستم های CRM می توانند کارهای دیگری نیز مانند ردیابی ایمیل ، تماس های تلفنی و معاملات انجام دهند. ارسال ایمیل های شخصی ؛ برنامه ریزی قرار ملاقات ؛ و ثبت هر نمونه از خدمات و پشتیبانی مشتری.

هدف ایجاد سیستمی است که در آن واحد فروش شرکت ، اطلاعات زیادی را در اختیار دارد و می تواند به سرعت همه چیز را در مورد مشتری احتمالی یا موجود جلب کند.

 

  1. CRO: Conversion Rate Optimization

بهینه سازی نرخ تبدیل

فرآیندی در جهت بهبود سایت شما با استفاده از تکنیک های طراحی ، اصول کلیدی بهینه سازی و آزمایش. این فرآیند تجربه ای برای بازدیدکنندگان وب سایت شما می شود که آنها را به مشتری تبدیل می کند. CRO  اغلب برای بهینه سازی صفحه وب یا صفحه فرود استفاده می شود ، اما می تواند در رسانه های اجتماعی ، CTA  ها و سایر قسمتهای بازاریابی شما نیز اعمال شود.

 

  1. CTA: Call-to-Action

دعوت به اقدام/عمل

پیوند متنی ، دکمه ، تصویر یا برخی دیگر از پیوندهای وب که بازدیدکنندگان وب سایت را تشویق می کند تا در آن وب سایت اقدامی انجام دهند ، مانند بازدید از صفحه فرود برای بارگیری یک محتوا.

اقدامی که می خواهید مردم انجام دهند می تواند هر چیزی باشد: بارگیری کتاب الکترونیکی ، ثبت نام در وبینار ، دریافت کوپن ، شرکت در رویداد و غیره. CTA را می توان در هر جایی از بازاریابی خود قرار داد – در وب سایت شما ، در یک کتاب الکترونیکی ، در یک ایمیل یا حتی در انتهای یک پست وبلاگ.

[elementor-template id=”2432″]

 

  1. CTR : (Click Through Rate)

نرخ کلیک

درصدی از مخاطبان شما که از یک مرحله کمپین بازاریابی شما به مرحله بعدی حرکت میکنند( کلیک می کنند ) . در واقع ، تعداد کل کلیک ها کلیک هایی که CTA   شما دریافت میکند تقسیم بر تعداد کل دفعات نمایش داده شده ی آن است که در واقع هر چه این نرخ بالاتر باشد یعنی شما در این مورد بازاریابی موفق تر عمل کرده اید.

 

  1. GA: Google Analytics

سرویس گوگل آنالیتیکس

سرویسی توسط گوگل که آمار دقیقی از ترافیک و منابع ترافیک وب سایت ارائه می دهد و میزان تبدیل و فروش را اندازه گیری می کند. بازاریابان از آن برای شناختن مخاطبان خود ، ردیابی مسیرهای مشتریان خود و ارزیابی بصری نحوه تعامل بازدیدکنندگان با صفحات خود استفاده می کنند.

 

  1. PPC: Pay-per-Click

پرداخت به ازای هر کلیک

یک مدل تبلیغات اینترنتی که در آن تبلیغ کنندگان به ناشر (معمولاً موتور جستجو ، سایت رسانه های اجتماعی یا صاحب وب سایت) مبلغ مشخصی را در هر بار کلیک بر روی تبلیغ خود می پردازند. برای موتورهای جستجو ، تبلیغات PPC زمانی نمایش داده می شود که فردی کلمه کلیدی را مطابق با کلمات کلیدی تبلیغ کننده جستجو کند ، افراد این کلمات را از اول به موتور جستجو معرفی خواهند کرد.

 

  1. PR: Public Relations

روابط عمومی

روابط عمومی این است که یک شرکت را در زمان مناسب به وسیله ی پیام های مناسب به مخاطبین خاص خود معرفی کنیم. هدف؟ برای اطلاع عموم ، مشتریان احتمالی ، سرمایه گذاران ، شرکا و کارکنان و ترغیب آنها به اتخاذ دیدگاه خاصی در مورد شرکت ، رهبری و کارکنان آن و محصولات یا خدمات آن.

امروزه این تلاش ارتباط زیادی با ایجاد و توزیع محتوا دارد. به عنوان مثال ، یک کارمند روابط عمومی خوب ، ممکن است با یک روزنامه آنلاین همکاری کند تا مقاله ای را در مورد شرکت خود در یک چشم انداز جذاب منتشر کند.

 

  1. PV: Page View

نمای صفحه

درخواست بارگیری یک صفحه وب واحد در اینترنت. بازاریابان از آنها برای تجزیه و تحلیل وب سایت خود و اندازه گیری میزان مخاطبان خود استفاده می کنند.

 

  1. QR Code: Quick Response Barcode

بارکدهای پاسخ سریع

بارکدهای قابل اسکن مورد استفاده بازاریابان برای بازاریابی آفلاین و آنلاین. وقتی مردم آنها را می بینند ، می توانند تلفن هوشمند خود را بیرون آورده و کد QR را با استفاده از یک برنامه اسکنر بارکد QR اسکن کنند. اطلاعات کدگذاری شده توسط کدهای QR می تواند شامل متن ، آدرس اینترنتی یا سایر داده ها باشد.

 

  1. RSS: Rich Site Summary

خوراک وب سایت

RSS Feed یک خوراک وب است که اطلاعات مکرر به روز شده مانند پست های وبلاگ ، اخبار و پادکست ها را منتشر می کند. آنها به ناشران اجازه می دهند داده ها را به صورت خودکار ارسال کنند ، به همین دلیل است که گاهی اوقات به عنوان “Reind Simple Syndication” شناخته می شوند. هنگامی که در RSS یک وب سایت مشترک می شوید ، دیگر نیازی به بررسی وب سایت آنها برای محتوای جدید ندارید – در عوض ، مرورگر شما به طور خودکار بر سایت نظارت می کند و به موقع به روز رسانی می کند.

 

  1. RT: Retweet

توییت مجدد ( باز توییت )

ارسال مجدد توییتی که توسط کاربر دیگری در توییتر ارسال شده است. چند روش برای انجام این کار وجود دارد:

  • با کلیک روی دکمه بازتوییت ، می توانید یک توییت را بازتوییت کنید.
  • شما می توانید یک “بازتوییت با نظر” ارسال کنید که علاوه بر اطلاعاتی که در حال بازنویسی مجدد هستید ، شامل توضیحات خود شما باشد.

هنگامی که ” ” Please  RT را در توییتر مشاهده کنید ، به این معنی است که آنها از طرفداران خود درخواست می کنند تا این آگهی را برای اطلاع رسانی بیشتر نشر دهند.

 

  1. SaaS: Software-as-a-Service

هر نرم افزاری که توسط شرکت دیگری میزبانی می شود و اطلاعات شما را در ابر ذخیره می کند. مانند dropbox  و …

 

  1. SEO: Search Engine Optimization

بهینه سازی موتور های جستجوگر

تکنیک هایی که به وب سایت شما کمک می کند رتبه بالاتری در نتایج جستجوی ارگانیک داشته باشد و وب سایت شما را برای افرادی که از طریق موتورهای جستجو مانند Google ، Bing و Yahoo به دنبال برند ، محصول یا خدمات شما هستند ، بیشتر نمایان می کند.

مولفه های زیادی برای بهبود سئوی صفحات سایت شما وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب های عنوان ، کلمات کلیدی ، برچسب های تصویر ، ساختار پیوند داخلی و پیوندهای ورودی هستند و این فقط برای ذکر چند مورد است. موتورهای جستجو همچنین ساختار و طراحی سایت ، رفتار بازدیدکنندگان و سایر عوامل خارجی و خارج از سایت را بررسی می کنند تا تعیین کنند که رتبه سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو چقدر باید باشد.

 

  1. SLA: Service Level Agreement

توافق نامه ی سطح خدمات

برای بازاریابان ، SLA  توافق بین تیم های فروش و بازاریابی یک شرکت است که انتظارات فروش از بازاریابی و بالعکس را مشخص می کند. SLA ها برای هماهنگی فروش و بازاریابی وجود دارند. اگر این دو بخش جدا از هم باشند به شرکت اسیب خئواهد رسید. برای اینکه شرکت ها به رشد دست پیدا کنند و در صنایع خود پیشرو شوند ، ضروری است که این دو گروه به درستی ادغام شوند.

 

  1. SM: Social Media

رسانه های اجتماعی

بسترهای رسانه های اجتماعی مکانهایی هستند که می توانید پیوندها ، عکس ها ، فیلم ها و سایر محتواها را ارسال کنید ، به این امید که هزاران نفر آن را ببینند ، روی آن کلیک کنند ، با آن تعامل داشته باشند و آن را با شبکه های خود به اشتراک بگذارند.

 

  1. SMM: Social Media Marketing

بازاریابی شبکه های اجتماعی

وقتی مردم از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی مشاغل خود و معرفی به مشتریان ، مشتریان بالقوه ، روزنامه نگاران ، وبلاگ نویسان ، کارمندان ، کارکنان بالقوه و هر شخص دیگری در جهان استفاده می کنند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *