سئو

چطور به صفحه اول گوگل بیاییم

در مورد هرچیزی که در گوگل سرچ کنید احتمال خیلی زیاد با معتبرترین برندهای اون زمینه در بالاترین رتبه های نتایج گوگل برخورد خواهید کرد. و متوجه خواهید شد اکثرا این قوی ترین برندها هستند که در بالاترین جایگاه های گوگل حضور دارند.

بدون شک ، برای شرکت های بزرگتر بسیار آسان تر است که در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار بگیرند. با این اوصاف ، هنوز هم ممکن است برند های کوچکتر و جدیدتر در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرند و حتی گاهی اوقات در شدیدترین رقابت ها پیروز شوند.

در این پست ، ما همه چیز را در مورد رتبه بندی نتایج گوگل ، از جمله عوامل موثر بر آنها و نحوه نمایش سایت خود در صفحه اول نتایج جستجو ، مورد بحث قرار می دهیم.

 

SERP چیست؟

Google SERP  به معنای صفحه نتایج موتورهای جستجوی گوگل است ، صفحاتی از نتایج که موتورهای جستجو مانند گوگل بر اساس عنوان سرچ شده ی کاربران ، نمایش می دهند. اینها شامل نتایج ارگانیک و نتایج تبلیغات کلیکی است که در بالای صفحه نمایش داده می شود.

الگوریتم های گوگل جستجوی کاربر را پردازش کرده و فوراً نتایج آنها را به آنها نشان می دهد. ترتیب نتایج جستجو کاملاً بر اساس میزان مفید بودن مطالب شماست به این صورت که اگر گوگل تشخیص بدهد صحفه ی شما مفیدترین صفحه برای کاربر می باشد آن را در صدر نتایج گوگل نمایش خواهد داد.

 

عوامل موثر بر رتبه بندی نتایج گوگل

چندین عامل مختلف وجود دارد که به محتوایی که در صدر فهرست نتایج گوگل نمایش داده می شود کمک می کنند. ما اینجا مهمترین این عوامل را باهم بررسی خواهیم کرد:

 

  • ارتباط کلمات کلیدی

جای تعجب نیست که هرچه کلمات کلیدی صفحه شما با جستجوی کاربران بیشتر همخوانی داشته باشد ، به احتمال زیاد محتوای شما در صفحه نتایج جستجو بیشتر ظاهر می شود.

  • اعتبار دامنه

به همین دلیل به نظر می رسد که برخی از آن شرکت های بزرگ همیشه رتبه اول را دارند. الگوریتم ها به سایت هایی با قدرت دامنه بالاتر اولویت خواهند داد زیرا موتورهای جستجو می دانند که می توانند به این سایت ها اعتماد کنند. عواملی مانند لینک های ورودی  به سایت و خروجی از آن و مدت زمانی که یک سایت در این حوزه ها بوده است ، می توانند بر این نمره تأثیر بگذارند.

  • موقعیت فیزیکی کاربر

کاربرانی که به دنبال یک فروشگاه کفش در تهران هستند نمی خواهند نتایج یک فروشگاه کفش در اصفهان را ببینند ، بنابراین گوگل به طور خودکار مکان را در نظر می گیرد. این امر در مورد محصولات غیر فیزیکی نیز صدق می کند. اگر در یک کشور خاص به دنبال مدارک لازم برای یک کار حقوقی باشیم ، دیدن شرایط مورد نیاز آنها در کشوری دیگر برای ما چندان مفید نخواهد بود.

  • سابقه ی مرور و سرچ کاربر

نتایج فهرست شده در نتایج گوگل با توجه به سابقه ی سرچ کاربران ، باهم متفاوت خواهد بود و ممکن است به یک کاربر ترتیب متفاوتی از کاربر دیگر نمایش دهد.

 

واضح است که ما در رتبه بندی صفحات سایت خود در نتایج گوگل ب صورت مستقیم تحت کنترل نداریم ، اما مواردی وجود دارد که می توانیم بر آنها تأثیر بگذاریم.

 

جستجوهای متفاوت چگونه بر رتبه بندی نتایج تاثیر می گذارد؟

اگر می خواهید کسب و کار خود را در صفحه اول نتایج گوگل  قرار دهید ، رتبه بندی برخی از انواع جستجو آسان تر از سایرین خواهد بود.

سه نوع اصلی جستجو وجود دارد که کاربران انجام می دهند. عبارتند از :

 

  1. جستجوهای اطلاعاتی :

جایی که کاربران به دنبال اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص هستند. نمونه هایی از این جستجوها ممکن است “نحوه نصب یک نرم افزار” باشد. این جستجوها فرصتی عالی برای رتبه بندی خوب حتی در یک تجارت کوچک ارائه می دهند ، زیرا کلمات کلیدی و موضوعات بسیار متنوعی وجود دارد که می توانید پوشش دهید.

 

  1. جستجوهای ناوبری

که در آن کاربران سعی می کنند سایت یا مارک خاصی را پیدا کنند. شاید آنها نشانی اینترنتی دقیق را به خاطر نیاورند یا شاید در تلاش برای یافتن برندی باشند که نام آن را فراموش کرده اند.

 

  1. جستجوهای معاملاتی

جایی که کاربران به دنبال چیزی برای خرید هستند. نمونه هایی از این نوع جستجو ممکن است “خرید کفش نایک” یا “تخفیف در نرم افزار حسابداری” باشد. اینها نشان دهنده قصد بالای خرید (و به زودی) است. تبلیغات کلیکی به احتمال زیاد برای این جستجوها ظاهر می شوند و شگفت آور نیست که این رتبه بندی ها شدیدترین رقابت را دارند.

 

 

چگونه جایگاه خود را در رتبه بندی گوگل بهبود دهیم؟

به وسیله تبلغیات گوگل ادوردز میتوانید خیلی سریع تر به رتبه های بهتری در نتایج گوگل دست پیدا کنید . اما از طریق نتایج جستجوی ارگانیک کمی سخت و زمان بر خواهد بود. که البته با ثبات و استراتژی های مناسب می توانید به رتبه های بهتری در نتایج دست پیدا کنید.

اگر در حال حاضر در Google SERP موردنظر خود رتبه خوبی ندارید یا فقط می خواهید موقعیت خود را ارتقا دهید ، در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید در حال حاضر انجام دهید که می تواند مستقیماً بر رتبه شما تأثیر بگذارد:

 

  • سئو داخلی سایت خود را بهبود ببخشید

بهبود سئو کلی سایت شما به طور طبیعی رتبه SERP شما را بهبود می بخشد. SEO خود را با استراتژی هایی مانند بهبود سرعت بارگذاری سایت و لینک سازی داخلی مناسب افزایش دهید.

  • لینک سازی مناسب انجام دهید

ایجاد پیوند به سئو و قدرت دامنه سایت شما کمک می کند ، و همچنین به شما کمک می کند تا در جستجوها بهتر ظاهر شوید زیرا گوگل ، محتوا با تعداد زیادی اشتراک و پیوند را دوست دارد. برای سایر نشریات پست مهمان بنویسید و فقط به مطالب ارزشمند سایتهای دارای اعتبار بالا پیوند دهید. این دو کار برای شما مفید خواهند بود.

 

  • درمورد کلمات کلیدی بیشتر تحقیق کنید

تحقیق در مورد کلمات کلیدی کاری است که می توانید انجام دهید و بلافاصله تأثیر گزاری آن را مشاهده کنید. حجم جستجوی زیاد و رقابت کم و ایجاد محتوای اساسی را در این زمینه پیدا کنید.

از ابزارهایی مانند Yoast SEO برای انتخاب و بهینه سازی کلمات کلیدی که سعی در رتبه بندی آنها دارید ، استفاده کنید.

بر روی ایجاد محتوا برای جستجوهای اطلاعاتی تمرکز کنید. جستجوهای اطلاعاتی اغلب راحت تر از دو نوع جستجو دیگر رتبه بندی می شوند ، اما همچنان یک نقطه ارتباطی ارزشمند را ارائه می دهند که می تواند به شما در برقراری ارتباط با مخاطبان هدف کمک کند. محتوایی ایجاد کنید که فکر می کنید کاربران در جستجوی آن هستند و شما راحت تر می توانید آن را در بالای صفحه ی نتایج گوگل قرار دهید.

  • کمپین های تبلیغاتی کلیکی برای جستجوهای معاملاتی ایجاد کنید

اگر تغییرات فوق را ایجاد کرده اید و هنوز در تلاش برای دستیابی به صفحه اول برای جستجوی معاملاتی به صورت ارگانیک هستید ، وقت آن است که PPC را امتحان کنید. در بسیاری از موارد ،بدون تبلیغات کلیکی شما نمی توانید در بالای این جستجوها ظاهر شوید ، زیرا که بسیاری از سازمان ها و شرکت ها هزینه های چشمگیری را برای این تبلیغات پرداخت کرده اند. پس گاهی هزینه ی تبلیغات لازم است.

 

نتیجه گیری :

قرار گیری در صفحه ی اول نتایج گوگل بسیار سخت و رقابتی می باشد. تصور کنید که روزانه حدود دو میلیون پست در وبلاگ ها منتشر می شود در نتیجه هر لحظه رقابت سخت تر و سخت تر خواهد شد.

درک عوامل موثر بر نتایج جستجو می تواند به شما در بهینه سازی سایت و محتوای شما کمک کند. با استفاده از استراتژی های فوق ، می توانید سایت خود را در صفحه اول نتایج گوگل با محتوای ارگانیک و تبلغیات کلیکی قرار دهید و نسبت به قبل تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان را به خود جذب کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *